Tilbagekaldelse: Freche Freunde glas med økologisk pasta med broccoli, gulerod og tomat 190 g, fra 8. måned

07.05.2024

Offentlig produkttilbagekaldelse

• Navn: Freche Freunde glas med økologisk pasta med broccoli, gulerod og tomat 190 g, fra 8. måned
      • Bedst før-dato: 28/04/2024
      • Batchnummer: L144181 JH6

Kære Freche Freunde-kunder,

Vores kunders sikkerhed er altid vores højeste prioritet. Derfor tilbagekalder erdbär GmbH af hensyn til forbrugerbeskyttelsen produktet "Freche Freunde glas med økologisk pasta med broccoli, gulerod og tomat 190 g, fra 8. måned" babymad med bedst før-datoen 28.04.2024 og batchnummeret L144181 JH6 (øverst på låget) af mærket Baby Freche Freunde.

Der blev fundet spor af tropanalkaloider i produktet under en rutinemæssig laboratorieanalyse. Tropanalkaloider hører til en gruppe af naturlige
      plantebestanddele, der blandt andet forekommer i markukrudt. Plantedele som fx frø af disse uønskede planter kan høstes og dermed ende i fødevarer. Frøene er vanskelige at fjerne ved sortering og rengøring, så kornprodukter og derivater heraf samt forarbejdede kornbaserede fødevarer, herunder fødevarer til spædbørn og småbørn, som indeholder dem, kan blive forurenet med tropiske alkaloider. Da der er tale om et produkt til spædbørn og dermed en særlig følsom forbrugergruppe, har vi besluttet at tilbagekalde produktet. Vi må antage, at andre glas fra dette parti er berørt.

Mulige symptomer kan være: hæs stemme, motorisk uro, rød hud, tørre slimhinder. Hvis dit barn ikke har vist nogen symptomer inden for de sidste 24 timer efter indtagelse, behøver du ikke at bekymre dig. Ellers kan du kontakte din børnelæge.

Produkter med andre bedst før-datoer eller produkter med andre batchnumre er ikke berørt i henhold til den nuværende viden.

Slutbrugere, der har købt det pågældende produkt med den angivne bedst før-dato og batchnummer, kan naturligvis returnere produktet til den forhandler, hvor de har købt det, eller bortskaffe det direkte uden at fremvise kvitteringen, mod at få refunderet købsprisen.

Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte os via e-mail til info@erdbaer.de.
      Vi beder om din forståelse.

Artiklerne er allerede blevet trukket tilbage fra salg.

For yderligere oplysninger kan du kontakte vores ROSSMANN-kundeservice service@rossmann.dk.
      Tilbagekaldelse af Freche Freunde babyglas
      Modtag nyheder og tilbud på mail! Tilmeld dig nu og få gratis levering på din første ordre!

Der er opstået en fejl.

Opdater venligst siden.